Pleyade identiteit

De Vraag

Pleyade vroeg ons een concept te ontwikkelen om hun huisstijl op te frissen zonder de bestaande huisstijl helemaal over boord te gooien. Een goede huisstijl ontwikkelt zich immers mee met de veranderde wensen en behoeftes van de tijdsgeest en de markt.

OnZE AANPAK

Het logo en de pay-off bleven onveranderd. We hebben het gebruik van de huisstijlkleuren en lettertypes onder de loep gehouden. De corporate branding werd aangepast, zoals de fotografie, vormgeving en toevoeging van herkenbare grafische elementen.

We ontwikkelden het belangrijkste verschil in de nieuwe uitstraling: een frisse visuele stijl met een positieve uitstraling, waarin mensen centraal staan. Daarnaast zorgden we voor uniformiteit en herkenbaarheid tussen de diverse uitingen en platforms.

HET RESULTAAT

De basis voor de identiteit wordt gevormd door de mensen die Pleyade maken: bewoners, medewerkers en relaties. Door het gesprek met hen aan te gaan is opgehaald wat zij werkelijk waardevol vinden en hoe de visie van de organisatie in de praktijk wordt toegepast.

Dit resulteerde in een serie persoonlijke portretten en quotes die vanuit verschillende perspectieven laten zien waar de organisatie voor staat.

DIVERSE MIDDELEN

Door gebruik te maken van ons netwerk hebben we alle onderdelen van de vernieuwde huisstijl uitgewerkt, geproduceerd en in de organisatie uitgerold; van magazine tot nieuwsbrief en van briefpapier tot website.

Referentie

VergelijkbarE CASES