Play with Oreo

De Vraag

Om de naamsbekendheid van Oreo onder millennials te vergroten, ontwikkelden we in samenwerking met Opvallers, een ontwerpwedstrijd om opkomend creatief talent uit deze doelgroep een podium te geven voor het grote publiek. Het concept werd geformuleerd als ‘Play with Oreo!’, het koekje als artistieke inspiratiebron. 

ONZE AANPAK

Voor de ontwerpwedstrijd selecteerden we vijf talentvolle (grafische) ontwerpers op basis van hun portfolio. Dit waren de kandidaten: Max Bong, Levi Jacobs, Leendert-Jan de Ronde, Sjors Tomlow en Julia Waraksa.

Zij gingen aan de slag om een ontwerp te realiseren met het thema ‘Play with Oreo’. Wij begeleidden in samenwerking met Opvallers het gehele proces en verzorgen de expositie van de resultaten tijdens de Dutch Design Week te Eindhoven, hier werd tevens  de winnaar bekend gemaakt. De reizende expositie heeft vervolgens op diverse locaties en festivals door het land gestaan om de doelgroep te bereiken en de naamsbekendheid van Oreo in Nederland te vergroten.

Expositie op
Festival Mundial

HET RESULTAAT

De vijf jonge ontwerpers maakten, ieder geheel in hun eigen stijl, een posterontwerp op basis van het thema ‘Play with Oreo’. Kleurrijke, krachtige, eigentijdse ontwerpen met een duidelijke boodschap. Samen met Opvallers presenteerden we deze designs in een reizende expositie op diverse evenementen en festivals waar allerlei creatieve activiteiten te beleven waren. Grafitti kunst, je eigen t-shirt of tas bedrukken, dj’s met toffe muziek, een lounge area en natuurlijk proeven van de verschillende Oreo koekjes en smaken.

Referentie

VergelijkbarE CASES